Reklama
 
Blog | Přemysl Maršík

Top šest 2007

V rámci šíření pozitivních vibrací a příznivých memů vůbec jsem se rozhodl sestavit panoramatickou kolekci nejlepších cédéček z loňského roku. Není to přímo žebříček a sestavení proběhlo v podstatě spontánně. Kolekce obsahuje pět alb a jednu kompilaci.

vibrasphere.jpg

Vibrasphere – Exploring the Tributaries

Mekkoučké zvuky pro vyzrálejší příznivce taneční hudby. Pomalu vystavěné album, kde je dost prostoru pro pomalé a táhlé vály přikrášlené jemnou acidovou cukrovou vatou. Zvukově to celé zní o generaci napřed, krystalicky čistý sound. Dokonalá syntetická euforie. Sváteční kousek. Mňam.

 

 

Reklama

species.jpg

SunControlSpecies – Scienza Nuova

Hypnotický progresívní acidový trance. Přesně ten typ nenápadného alba, o kterém po čase zjistíte, že si ho musíte pouštět pořád, protože vám beztak hraje v hlavě. Teď nemůžu nic víc napsat, protože jsem si Species zrovna pustil, a tak zasněně koukám z okna. Patrně jde tedy o alikvótní nahrávku.

 

prometheus.jpg

Prometheus – Corridor of Mirrors

Tohle cédéčko přišlo úplně nečekaně. Už fialovo-narůžovělý obal s bílým robotem mě vyvolal nahořklou pachuť pod jazykem, takže jsem chvilku neměl odvahu si album pustit. Dal jsem si ho později po nějakém večírku a zůstal jsem sedět přikovaný k reprákům se spadlou čelistí. Prometheus vás natáhne do svého světa, přiložená ukázka je jen první track. V průběhu alba se zvolna přesune za hranice normality a pak vás vypustí zpátky s tou fialovorůžovou náladou. Tramtadadá.

 

youngerbrother.jpg

Younger Brother – The Last Days Of Gravity

Aby se neřeklo, tak koncem roku přichází Benji Vaughan (aka Prometheus) a Simon Posford (aka Shpongle) s dalším albem coby Younger Brother. Podivná elektronická skřípátka a tůtátka se harmonicky snoubí s kytarkou a zpěvem. Příjemně občerstvující netaneční zážitek.

 

 

 

Antix – Wanderersantix.jpg


Antix
jsou hrozně přátelští. Člověk sice nemá vždycky chuť na jejich minimalové ťukání, škrabání a houkání, ale když si je pustí v ten správný okamžik, tak se neurotransmitery uvedou do pohybu a posluchač jen sedí a houpe si nožičkama. Album je totiž legrační a uvádí do infantilní nálady. Včelí medvídci.

 

 

uncharted.jpgUncharted

Původně jsem vůbec nechtěl zahrnovat kompilace, jejich srovnávání je obtížné a těžko je hodnotit podle nějakých měřítek. Ale Uncharted je zcela mimo tabulky. Kompilace drží perfektně pohromadě a vydává jednu pecku za druhou, však je také sestavena Zenovými Mechaniky. Úvodní Ode Ao Sol je pro mě jeden z fundamentálních tracků léta 2007.

 

 

 

 Autor děkuje kachné za cenné názory a připomínky při výběru.